Būk kasdien aktyvi

Reguliari, vidutinio sunkumo fizinė veikla naudinga sveikatai.

Fizinė veikla gali padėti kontroliuoti širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius, tokius kaip padidintas kraujo spaudimas ir antsvoris. Rekomenduojama  mankštintis 4-5 kartus savaitėje ne mažiau kaip 30 minučių, atliekant vidutinio intensyvumo fizinius pratimus (pavyzdžiui, greitai vaikščioti). Fizinės veiklos trukmę galima skaidyti ir atlikti per keletą kartų,  pvz.: tris kartus po 10 minučių pasivaikščioti.

 

Jeigu Tau patinka užsiimti fizine veikla, tai greičiausiai Tu:
• Ilgiau gyvensi.
• Rečiau sirgsi širdies ligomis.
• Būsi energingesnė.
• Sugebėsi išlaikyti reikiamą svorį.
• Turėsi daugiau „gerojo“ cholesterolio kraujyje.
• Turėsi mažesnį kraujo spaudimą.
• Turėsi stipresnius kaulus ir raumenis.
• Jausiesi labiau pasitikinti savimi, laiminga, atsipalaidavusi ir geriau miegosi.

 

Ėjimas yra įdomus ir paprastas būdas pažinti savo apylinkes, pagerinti sveikatą ir grūdintis. Vaikščiojant vos 30 minučių per dieną: sumažinsi savo svorį, padidinsi fizinį pajėgumą,  pagerinsi savijautą ir psichinę sveikatą.
Tai nemokamas, saugus ir įdomus būdas būti aktyviai bei sutikti naujų žmonių.
Štai keletas patarimų, kurie padės tau būti fiziškai aktyviai dalį tavo dienos:
• Pasirink mėgstamą veiklą – padidinsi tikimybę, kad nuolat tai darysi.
• Pasirink kelias veiklos kryptis, kad nebūtų nuobodu.
• Savo veiklai nustatyk mažus, realius tikslus. Pvz.: pasakydama sau kažką panašaus: "Rytoj aš pradėsiu nuo 10-ties minučių vaikščiojimo pėsčiomis, kai eisiu pietauti".
• Pasirink tam tikrą  dienos laiką arba konkrečias valandas, kurios tau tinka, kai galėsi būti aktyvi. Kasdieninė veikla padidins tikimybę, kad tai  įvykdysi.
• Aktyviai praleisk laiką kartu su draugais, šeima, savo kolegomis ar kitais bendraminčiais. Tokiu būdu galite vieni kitus motyvuoti ir skatinti. Visuomenės ir draugų paramos gali sulaukti tik būdama veikli.
Pasikonsultuok su savo gydytoju ir gauk keletą patarimų, prieš pradėdama ar padidindama fizinį aktyvumą, ypač jeigu esi vyresnė nei 45 m.