Apie kampaniją

Kampanija „Raudona suknelė“

Dauguma moterų nežino, kad visame pasaulyje jų mirties priežastis Nr. 1, o taip pat ir pagrindinė negalios priežastis yra širdies ir kraujagyslių ligos, t.y. koronarinė liga (miokardo infarktas) ir insultas.

 

Kiekvienais metais koronarinė širdies liga ir insultas nusineša per 8 600 000 moterų gyvybių visame pasaulyje. Mirčių skaičius nuo širdies ir kraujagyslių ligų žymiai didesnis nei nuo vėžio, tuberkuliozės, ŽIV / AIDS ir maliarijos kartu sudėjus. Mirčių skaičius taip pat aštuoniolika kartų didesnis nei nuo krūties vėžio ir šešis kartus nei nuo ŽIV / AIDS.

 

Lietuvoje kiekvienais metais koronarinė širdies liga ir insultas nusineša per 13 000 moterų gyvybių. Moterų mirčių skaičius nuo širdies ir kraujagyslių ligų yra beveik 4 kartus didesnis nei nuo vėžio. Tačiau širdies ligų ir insulto galima išvengti. Pirmasis žingsnis, siekiant gerokai sumažinti riziką - tai žinoti apie šią grėsmę sveikatai. 

 

Moterims žymiai dažniau nei vyrams nediagnozuojamos ir negydomos širdies ir kraujagyslių ligos. Moterų supažindinimas su miokardo infarkto ir insulto dažniausiomis priežastimis, rizikos veiksniais ir simptomais yra pirmasis žingsnis kovojant su šiomis ligomis, o tai gali išgelbėti daugelio moterų gyvybę.

Moterų širdies ligų ir insulto rizikos veiksniai:

  • aukštas kraujospūdis,

  • didelis cholesterolio kiekis kraujyje,

  • cukrinis diabetas,

  • rūkymas,

  • mažas fizinis aktyvumas,

  • nesveika mityba, sukelianti nutukimą ir antsvorį.

 

„Raudona suknelė“  yra pirmoji tarptautinė švietėjiška kampanija, skirta supažindinti moteris su širdies ligomis ir insultu ir užkirsti kelią šių ligų atsiradimui. Lietuvos širdies asociacija kartu su Pasauline širdies federacija siekia pagerinti moterų žinias apie širdies ir kraujagyslių ligas.

 

Kampanijos „Raudona suknelė“  svarbiausia  žinutė yra ta, kad raudona suknelė  reiškia raudoną pavojaus signalą.  Suknelė -  tai tarptautinė moters įvaizdžio dalis, o raudona spalva  simbolizuoja sveikatą, gyvybę ir dinamiškumą, o tuo pačiu ji yra ir pavojaus signalo spalva.

 

Tikimės, kad kampanija padės moterų žudiką Nr.1 pasaulyje paversti moterų  Nr.1 sveikatos prioritetu